
اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0
براساس یک مطالعه جدید که توسط پزشک در مرکز پزشکی بث اسرائیل (BIDMC) و بیمارستان کودکان بوستون انجام می شود ، نوجوانان و جوانان می گویند که می خواهند پیشگیری از HIV را به همان روشی که در مورد ملودی های جدید ، هک ، زندگی و رسانه های اجتماعی به صورت محاوره ای یاد می گیرند ، آشنا کنند.
شرکت کنندگان در مطالعه منتشر شده در مشاوره بیمار و آموزش محققان دریافتند که بهترین فیلم های تبلیغاتی کوتاه که مثبت و مؤثر بودند ، منفی یا ترسناک بودند.
دانشمندان از اصول اقتصاد رفتاری برای آزمایش چگونگی پاسخگویی به پیام رس، در مورد چگونگی پاسخگویی جوانان به اطلاعات مربوط به پیشگیری از HIV قبل از قرار گرفتن در معرض (PREP) ، قرص های ضد بارداری روزانه یا تزریق طول، مدت می توانند خطر ابتلا به HIV را تا 99 ٪ کاهش دهند. بیش از 6400 نوجوان و جوانان آمریکایی بین سن 13-24 HIV در سال 2022 ، که حدود 1 از 5 مورد از کل عفونت های جدید را نشان می دهد.
“PREP یک مداخله بسیار مؤثر برای جلوگیری از HIV است و از سال 2018 برای نوجوانان و جوانان تأیید شده است ، اما متأسفانه استفاده بین سنین 13 تا 24 با وجود نیاز ، هنوز هم پایین ترین است.”
“یکی از موانعی که از استفاده از آنها در این گروه سنی جلوگیری می کند ، دانش محدود آنها در مورد آماده سازی است. برای پایان دادن به HIV ، ما به استراتژی های آموزشی نیاز داریم که به طور خاص برای توسعه طراحی شده است.”
برای کشف بهترین راهها برای پر ، این شکاف در دانش ، کراکرر و همکارانش از جمله نویسنده مربوطه کارلی E. خوزه ، دکتر ، MPH ، گزارشگر در بخش بزرگسالان بزرگسالان در فیلم های کوتاه مدت اجتماعی در بیمارستان بوستون: یکی از مزایا ، یکی از ضرر و زیان را متمرکز نمی کند و آنها خطر را رد می کنند. با استفاده از آن
سی جوان ، بین 15 تا 25 سالگی ، از بوستون ، میشیگان و لس آنجلس تماشا می ،د ، هر دو فیلم و ایده های خود را در گروه های متمرکز بر اساس جلسات ویدیویی به اشتراک گذاشتند. بیشتر آنها تجربه محدودی با مقدماتی داشتند. فقط یک سوم HIV مورد آزمایش قرار گرفته است و بیش از یک سوم احساس می کنند که آنها شخصاً به آن احتیاج ندارند.
بیش از نیمی (53 ٪) نسخه فیلم ها را ترجیح می دهند. آنها گفتند که لحن مثبت ، تأکید بر اثربخشی مقدماتی بالا و تصاویر واضح و فراموش نشدنی باعث جذابیت بیشتر پیام می شود.
شرکت کنندگان فیلم هایی را که اصالت و مرتبط بودن آن را احساس می ،د ترجیح می دادند و گفتند که اگر در مطب پزشک نشان داده شده باشد ، بیشتر به محتوا اعتماد می کنند. بسیاری گفته اند که فیلم ها آنها را به جستجوی اطلاعات آنلاین بیشتر یا از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی سوق می دهند.
نتایج حاکی از آن است که کمپین های بهداشت عمومی با هدف دسترسی به جوانان باید توزیع رسانه های اجتماعی را با تماشای سخنان من ، استفاده از چارچوب مثبت و دخالت جوانان در توسعه محتوا ،یب کنند. نویسندگان این مطالعه می گویند که این نتایج می تواند متخصصان را در زمینه بهداشت عمومی هدایت کند که به دنبال دستیابی به توده های جوان با پیام های پیشگیری از HIV هستند.
توصیه های آنها: از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند Tiktok و اینستاگرام استفاده کنید ، ترجیحاً پیام های مثبت در آن منو در مورد ترس ، حفظ لحن اصلی و درگیر ، جوانان در فرآیند توسعه محتوا.
Carakor ، دانشمند تحقیقاتی در موسسه Vinway و شرکت کننده در پزشکی و پزشکی در هاروارد گفت: “ما دریافتیم که نوجوانان و جوانان می خواهند از رسانه های اجتماعی برای آموزش خود در مورد سلامت ، استفاده کنند ، اما بیشتر فیلم ها توسط خود کاربران و نه نهادهای آموزشی یا ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بر روی Tiktok ایجاد می شوند.”
“برای اطمینان از دسترسی دقیق اطلاعات مراقبت های بهداشتی به نوجوانان و جوانان ، بخش های مراقبت های بهداشتی عمومی و مراقبت های بهداشتی باید دامنه آگاهی آموزشی را گسترش دهند تا شامل کمپین های Tiktok منتشر شده در حساب های رسمی و همچنین در اتاق های انتظار یا کار با اثرات رسانه های اجتماعی برای ایجاد فیلم های معتبر و با اعتماد به نفس ، مربوط به این جمعیت باشد.”
از آنجا که شرکت کنندگان بیشتر تخم مرغ و CI بودند ، محققان خاطرنشان می کنند که مطالعات آینده باید شامل گروه های متنوع تر ، به ویژه گروه هایی باشد که در معرض عفونت HIV قرار دارند. با این حال ، این پیام واضح است: برای رسیدن به جوان، که دارای HIV هستند دارای زندگی هستند و آنها را همانطور که در اینترنت هستند ملاقات می کنند.
اطلاعات بیشتر:
Carly E. Guss et al ، “برای رسیدن به نسل جدید … Tiktok:” استفاده از اقتصاد رفتاری در آموزش قبل از نوجوانان و بزرگسالان قبل از قرار گرفتن در معرض ، آموزش ، ” آموزش و مشاوره بیمار (2025). doi: 10.1016/j.pec.2025.109277
مقدمه ای از مرکز پزشکی بث اسرائیل
نقل قول: کلیپ های ویدیویی در رسانه های اجتماعی می تواند از HIV بین نوجوانان بالغ و بزرگسالان جلوگیری کند
این سند منوط به حق چاپ است. صرف نظر از هرگونه معامله عادلانه به منظور مطالعه یا تحقیقات خصوصی ، هیچ بخشی از مجوز کتبی قابل بازتولید نیست. محتوا فقط برای اه، اطلاعاتی ارائه شده است.
]
منبع: https://medicalxpress.com/news/2025-08-social-media-videos-boost-،.html