به این رقابت، همنوعخواری می گویند، چون دو صفحه سایت شما برای شکست یکدیگر تلاش می کنند. ما در سئو برای اینکه سایت را از تمام جهات مختلف، بهینه سازی کنیم، باید مسیر برخی از صفحات را تغییر دهیم. صفحاتی از محصولات که موجود نیستند، صفحاتی که پاک شده اند، صفحات که به اصطلاح ویروسی شده اند و… همگی به وسیله ریدایرکت های مختلف تغییر مسیر داده می شوند.
آن زمان باید تنها نگرانی شما رساندن به موقع محصولات و یا خدمات به کاربرانتان باشد . به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کردهاید که در آن فروش عطر و ادکلن انجام میدهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است. با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی، محتوای یک صفحه از سایت به بخشها و صفخات دیگر سایت یا سایتهای دیگر ارتباط پیدا میکند. به این ترتیب و با استفاده از این راهکار، گوگل این سایت را سایتی پر بازدید شناسایی کرده و به مرور سئوی آن را رشد یافته در نظر میگیرد. همین موضوع میتواند سبب شود که محتوای شما در طی سرچ کردن در موتور جستوجوگر گوگل، به عنوان اولین نتایج مشاهده شود و نظر مخاطبان را نسبت به خود جلب کند. هیچ کار واحدی وجود ندارد که انقلابی در عملکرد استراتژی سئو شما به پا کند.
✔️ سئو خارجی یا همان Off-page SEO
در ادامه مواردی که در این چک لیست باید رعایت کنید را برایتان آوردهایم. هر ساله نسخه جدیدی از چک لیست سئو ارائه میشود که این چک لیستها مطابق با آخرین تغییراتی است که در گوگل اعمال شده است. این آپدیت بیش از همه بر سایتهای پزشکی اثرگذار بود و از ارائه نتایج نادرست و ناقص پزشکی جلوگیری میکرد. در ادامه، الگوریتمهای گوگل به ترتیب سال را برای شما بیان خواهیم کرد.
راه های جذب مخاطب از طریق تبلیغات گوگل
سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!
اما اگر سئوی تکنیکال شما بهم ریخته است، پس قرار نیست سایت شما رتبه بندی شود. همچنین توجه داشته باشید، ویژگیهایی مانند نتایج غنی و منابع اطلاعاتی و دانش محور در نتایج جستجو میتوانند جذب کاربران را افزایش دهند و اطلاعات بیشتری درباره شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهند. به عنوان مثال، وقتی شخصی لازانیا را در گوگل تایپ میکند، احتمالاً به دنبال دستور غذا، مواد اولیه و دستورالعملهایی برای طرز تهیه آن است. اگر مقاله ای در مورد تهیه لازانیا نوشته اید، دوست دارید مردم دستور پخت شما را پیدا کنند. برای اینکه هر کسی بتواند آن را پیدا کند، باید بالاتر از همه وب سایتهای دیگر با دستور العملهای لازانیا قرار بگیرید. قائدتا با توجه به حجم بالای رقابتی کار آسانی نیست، اما این همان چیزی است که بازاریابی سئو به آن میپردازد.
- پس در لینکسازی از یک صفحه به صفحات دیگر میبایست دقت کافی داشته باشید و حتما طبق استراتژی اقدام به این کار نمایید.
- اگر می خواهید با این فاکتورها بیشتر آشنا شوید، بهتر است نگاهی به مقاله “الگوریتم EAT چیست” داشته باشید.
- این صفحات به هم مرتبط هستند و یک نمای کلی از موضوع اصلی و همچنین بینش عمیق تری در مورد موضوعات فرعی ارائه می دهند.
- مهمترین کاری که باید برای استراتژی محتوای خود در نظر بگیرید، پیدا کردن کلمات کلیدی مهم کسب و کار است.
- قبل از آن بهتر است با سازوکار سئو آشنا شویم و ببینیم سئو بر چه اساسی عمل میکند.
شما باید زمان زیادی را صرف مطالعه همه جنبههای سئو صرف کنید که این موضوع میتواند برای بسیاری از افراد شاغل غیرممکن به نظر برسد. اگر آموزش سئو را گام به گام دنبال کنید و از یک رویکرد آموزش مناسب (برنامه یادگیری) پیروی کنید، فرایند یادگیری برای شما آسانتر خواهد شد. گوگل سرچ کنسول نه تنها میتواند به شما در تشخیص مشکلات فنی در سئو سایت کمک کند، همچنین محبوبترین صفحات سایتتان در گوگل را به شما نشان میدهد. به کم این ابزار میتوانید ببینید در چه رتبهای قرار دارید، مشکلات سایت شما چیست؟، وضعیت سازگاری سایت با موبایل چطور هست؟ و چه سایتهایی به سایت شما ارجاع دادهاند. این ابزار بطور کلی به شما کمک میکند ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید.